Ontdek De Kracht Van Autotuner-files
Onze Unieke Software Modules en Prijzen
Neem een kijkje in de verschillende producten gerelateerd aan de software/hardware waarmee de huidige moderne voertuigen een niveau hoger getilt kan worden.
Stage-1 chiptuning
Bij een stage-1 tuning wordt de auto softwarematig aangepast binnen de grenzen van wat mogelijk is. Over het algemeen stelt de fabriek de auto af met een te hoge buffer, dan wat mogelijk is. Ook kan met stage-1 tuning het rijcomfort verbetert worden, door middel van meer pk’s en koppel. Er kan ook bespaard worden op het brandstofverbruik.
Stage-2 chiptuning
Bij stage-2 chiptuning worden hardware gerelateerde aanpassingen aan de auto gedaan. Het gaat hier met name om aanpassingen in het uitlaatsysteem, zoals bijv. een downpipe, en eventueel een gemodificeerde intercooler.
Stage-3 chiptuning
Bij stage-3 tuning worden de interne onderdelen van de motor, of turbolader vervangen. Dit kan gaan bijvoorbeeld van het veranderen van de brandstofpomp, vergroten van de cilinderinhoud, het plaatsen van sportnokkenassen tot de montage van een grotere turbolader enzovoorts…
Dsg/Automaat Tuning
Bij DSG-tuning worden zowel de schakeltijden als de reactiesnelheid van de transmissie geoptimaliseerd. Hierdoor accelereert het voertuig sneller en schakelt soepeler. Hierdoor ondervindt men evenals meer rijplezier, zoals ook bij de verschillende stages motortuning.
Snelheids begrenzer Wegschrijven
Snelheidsbegrenzer, ook wel bekend als Vmax…
Zoals de naam al zegt, kunnen tuners met deze module de snelheidslimiet verwijderen die fabrikanten in veel auto’s introduceren.
Foutcodes DTC Wegschrijven
Motorstoringslampje niet meer willen zien. Met de foutcodes-verwijderings module kunnen onze klanten individuele foutcodes uit de ECU verwijderen (het maakt niet uit welke code/codes). u wilt bijvoorbeeld bepaalde onderdelen verwijderen. Ook kan het zijn dat u een foutcode heeft die u niet meer wilt hebben, en simpelweg de motorstoringslampje niet meer wilt zien in uw dashboard. Deze foutcodes kunnen wij permanent uit het systeem halen.
Egr Wegschrijven
Het uitlaatgas-recirculatiemechanisme
Het grootste probleem van de EGR klep is dat deze uitlaatgassen veel motoroliën en dampen met zich meebrengen, die na enige tijd de neiging hebben het inlaatspruitstuk te verstoppen, waardoor de efficiëntie dramatisch afneemt.
Wij kunnen de EGR-klep softwarematig voortdurend in de “sluitstand” programmeren, waardoor de ophoping van vuil in het inlaatspruitstuk en alle daarmee samenhangende problemen worden vermeden.
Roetfilter Wegschrijven
De Roetfilter is wat zijn naam zegt: hij filtert de roetdeeltjes uit de uitlaatgassen. Hoe groot echter een filter ook is, vroeg of laat is hij vol en kan hij zijn filterprestatie niet langer handhaven. De dieselpartikelfilter heeft weliswaar een zelfreinigende functie, maar dat houdt ook na ee tijdje op nadat het filter een bepaalde vulgraad heeft bereikt
Adblue/Scr Wegschrijven
Omdat steeds meer auto’s met deze optie worden uitgerust om een reductie van de NOx-uitstoot te verkrijgen, omdat dit element duur is in het onderhoud door autobezitters en met de toename van de verzoeken van klanten, hebben we besloten dit als module toe te voegen om het systeem in zijn geheel weg te schrijven.
Zo kan men er zeker van zijn dat hier nooit meer problemen mee zal worden ervaren.
Lamellen actuator Deactiveren
De Active Grille Shutter (AGS) oftewel lamellen actuator is een systeem dat selectief de luchtstroom toe te staan of te beperken met het automatisch openen en sluiten van lamellen op basis van realtime behoeften.
Het meest voorkomende probleem is een defect aan de actuator of de noodzaak om het hele systeem te verwijderen om ruimte te creëren voor een upgrade van de intercooler. Deze zou dan softwarematig weggeschreven moeten worden om geen foutmeldingen in het dashboard te krijgen.
Stationair toerantal begrenzer Uitzetten
Standaard beperkt een moderne auto het maximale toerental (RPM) van de motor wanneer deze in de neutraal/parkeermodus staat. Het verwijderen van deze begrenzer kan echter voor bepaalde tuningliefhebbers enkele voordelen hebben.
Een van de voordelen die u kunt ondervinden bij het verwijderen van deze toerentalbegrenzer is dat u de resultaten van pops&bangs of uitlaatgeluid kunt horen in de neutraal/parkeermodus. zonder deze begrenzer te verwijderen zijn de resultaten van deze opties uberhaupt niet realiseerbaar.
EVAP systeem Wegschrijven
Het Evaporative Emission Control System (EVAP) wordt gebruikt om te voorkomen dat benzinedampen vanuit de brandstoftank en het brandstofsysteem in de atmosfeer ontsnappen. Het meest voorkomende probleem met de EVAP is een defecte spoelcontrole die ernstige problemen veroorzaakt.
Als u deze moduleoplossing gebruikt, zal het voertuig geen fouten meer vertonen.
Boost/Map sensor Calibreren
Als klanten een hogere afstelling nodig hebben, is een van de eerste onderdelen die moet worden gewijzigd de boost sensor/vuldruksensor. Als u deze wijzigt, is het natuurlijk ook nodig om hiervoor enkele instellingen in de ECU-firmware te wijzigen. Dit kan soms lastig zijn, omdat sommige kaarten moeilijk te vinden zijn en een goed kennisniveau vereisen.
Wij maken dat werk gemakkelijk. Daarvoor hoeft u alleen maar te kiezen welke sensor u gaat installeren en wordt de sensor nu opnieuw gecalibreerd op de ECU voor de nieuwe juiste waarde.
Burbles/Pops & Bangs Activeren
De naam Burbles/Crackles/Pops&Bangs is in feite de slangnaam voor het overschrijden van de brandstofafsluiting (FCO). Door de vertraging van de FCO en een andere aanpassing aan te passen, is het mogelijk om uw auto anders, sportiever en agressiever te laten klinken.
Om deze module te gebruiken, raden we uiteraard aan deze te gebruiken in auto’s die zijn uitgerust met een speciale uitlaatsysteem.
Correctiesom Aanpassen
Voor de juiste werking van de ecu, is er een zogeheten correctiesom benodigd. In geval van een onjuiste correctiesom zou deze moeten worden gecorrigeerd.
Koudestart geluid Reduceren
We kennen allemaal het geluid van de motor wanneer we de auto starten en we kunnen het horen, terwijl de katalysator warm wordt en de koude start werkt, het geluid van onze auto anders is, maar als we dit kunnen elimineren, waarom zouden we dat dan niet doen!
Uitlaat kleppen Wegschrijven
De uitlaatklep is een klep die in de einddemper is geïnstalleerd en het grootste doel van dit onderdeel is het verminderen van het geluid bij een koude start. Wanneer deze moduleoplossing wordt toegepast, zal de klep onder alle omstandigheden open blijven.
Dit is ook een geldige optie als de einddemper is verwijderd. Bij sommige VAG-voertuigen wordt deze klep ook aangestuurd door de Sportmodus te selecteren.
Inlaat kleppen Wegschrijven
Wetende dat sommige auto’s problemen hebben met de kleppen/swirl en dat de reparatiekosten hoog zijn, wat vooral voorkomt bij sommige auto’s uit de VAG-groep, hebben we deze module gemaakt zodat onze klanten de kleppen eenvoudig kunnen deactiveren door ze los te koppelen en de functionaliteit ervan te verwijderen.
OPF/GPF/PPF Wegschrijven
OPF/GPF/PPF zijn de huidige namen voor een emissie-nabehandelingstechnologie die is ontwikkeld om de emissies van benzinemotoren met directe injectie te beheersen.
Warme start problemen
Zoals we allemaal weten, ontwikkelen sommige auto’s na enige tijd gebruik en enkele kilometers een probleem met warme start klachten, en dat de motor nu moeilijker aanslaat/start dan voorheen. dit geeft problemen met de accu (de accu zal veel sneller leeglopen) en dit zal startproblemen veroorzaken en alle gerelateerde onderdelen zullen er ook door worden beïnvloed.
Wij kunnen ervoor zorgen dat dit probleem in de toekomst niet meer voorkomt, en ook om nog meer problemen te vermijden.
Startblokkering Wegschrijven
In moderne auto’s is de startonderbreker digitaal, en is geprogrammeerd in de ecu. klanten moeten betalen voor een gloednieuwe ECU als er een probleem is met de ecu, of startblokkeringsysteem. Denk ook aan bijvoorbeeld een niet goed functionerend sstartblokkering systeem of sleutels die niet meer kunnen worden geprogrammeerd.
Met deze gloednieuwe module kunnen onze klanten simpelweg een andere gebruikte ECU of de bestaande ecu op hun auto gebruiken en de startonderbreker verwijderen. Zo al uw auto altijd blijven starten
Lambda/o2 Wegschrijven
Met deze module kunnen klanten lambda-fouten verwijderen wanneer een nieuwe katalysator wordt geplaatst of verwijderd is, of wanneer er problemen worden ondervonden met betrekking tot lambda oftewel o2 sensoren.
Launch control Activeren
Als u Launch Control op uw auto inschakelt, betekent dit dat wij het zodanig instellen dat tot 4-6 km/h het toerental beperkt is tot 2500-2750 toeren/m.
In principe regelt het de hoeveelheid kracht op de wielen totdat de perfecte tractie is bereikt. Zodra de vooraf bepaalde snelheid is bereikt, gaat de toerenbegrenzer automatisch naar het normale toerental en wordt het maximale vermogen naar de wielen toegestuurd.
Luchtmassa meter Wegschrijven
Soms (normaal gesproken bij getunede auto’s met een hoog vermogen) bereikt de luchtmassa-waarde (MAF) de hoge waarde en bereikt de maximaal toegestane spanning die door de sensor wordt gelezen, waardoor een foutcoderegistratie ontstaat en normaal gesproken een veilige modus (noodloop) ontstaat.
Met deze module is het mogelijk om simpelweg de luchtmassameter (MAF) los te koppelen, waarna de auto zonder enige veilige modus kan rijden en meer vermogen kan halen zonder dat er extra problemen optreden.
Popcorn Activeren
Het is vergelijkbaar met burbles/cracles activatie, maar met een ander doel. Met de Popcorn Activatie module kan het geluid van de toerentalbegrenzer geregeld worden, als ze het hard en knallend willen laten klinken.
Om deze module te gebruiken, raden we uiteraard aan deze te gebruiken in auto’s die zijn uitgerust met een speciale uitlaatsysteem.
Secundaire luchtsysteem Wegschrijven
Het secundaire luchtinjectiesysteem bestaat om de restjes van de uitlaat te helpen opruimen. Het is een klep die het mogelijk maakt verse lucht uit het inlaatspruitstuk te halen en deze rechtstreeks naar de uitlaat te sturen.
Het grootste probleem is dat de klep zelf, na vele malen hard werken, de neiging heeft het te begeven.
Dit secundaire luchtsysteem is geheel weg te schrijven, zodat u er in het vervolg nooit meer problemen mee krijgt.
Sport display Activeren
BMW F-Series met sportmeters in het centrale moduledisplay (navigatiescherm) met HP/NM kunnen nu ook automatisch opnieuw worden gekalibreerd zodat de maximale waarden getoond worden i.p.v. de standaard waarden
Klanten kunnen zo zien dat hun auto “echt” is afgesteld/getuned door de nieuwe waarden op de sportmeters te ervaren c.q. controleren.
*Geldt alleen voor BMW F-Series, en bepaalde G-Series
Start/Stop Wegschrijven
Iedereen weet dat het starten of stoppen soms erg vervelend kan zijn, omdat de auto elke keer dat er gereden wordt, hanfmatig uitgeschakeld moet worden om te voorkomen dat de auto zichzelf uitschakelt tijdens bijvoorbeeld de stoplichten
Met deze module blijft de startstop-functie inactief, zodat de auto de hele tijd zijn verbrandingsmotor blijft gebruiken en de bestuurder zich geen zorgen meer hoeft te maken om deze functie voortdurend hanfmatig uit te schakelen.
Gasklep actuator Wegschrijven
Gasklepactuators regelen de lucht of het mengsel dat naar de verbrandingsmotor wordt gevoerd.
Bij benzinemotoren worden het toerental en het vermogen geregeld door middel van verse lucht- of mengseldosering. Dieselmotoren hebben over het algemeen geen gasklep nodig. Bij moderne dieselauto’s vergemakkelijkt het beperken van de hoeveelheid inlaatlucht echter de nauwkeurige controle van de uitlaatgasrecirculatie en voorkomt dat de motor gaat trillen wanneer het contact wordt uitgeschakeld.
Indien er problemen wordt ondervonden met deze gasklep-actuatoren kunnen deze in zijn geheel worden weggeschreven, zodat men hier nooit meer last aan over zal hebben.
Readiness Goedkeuring/OK (Fix)
De Readiness Code is het systeem , die elk overeenkomen met één bewaakt emissie-“systeem” in een voertuig via OBD-II.
Wanneer alle gereedheidsbits de melding “Geslaagd” weergeven, betekent dit dat alle systemen zijn gecontroleerd en dat het voertuig de tests heeft doorstaan.
Bij softwarefouten of eerdere modificaties kan het zijn dat het readiness niet meer correct wordt weergegeven, en/of bij sommige checks negatieve reultaten aangeeft.
AutoTuner-Files kan ervoor zorgen dat alle checks weer als “OK” worden weergegeven.
Get Started
Ervaar De Mogelijke Oplossingen Met Autotuner-files
Neem vrijblijvend contact voor al uw vragen over al onze diensten. (of het nou gaat om het uitlaten voeren van een programmatie of een cursus).

Autotuner-files
Bombaystraat 79
3047 BA
Rotterdam
Bedrijfsgegevens
KVK nummer: 24407191
BTW nummer: NL002424906B46
Openingstijden
Werkplaats / Workshop
Maandag 8:00 – 18:00
Dinsdag 8:00 – 18:00
Woensdag 8:00 – 18:00
Donderdag 8:00 – 18:00
Vrijdag 8:00 – 18:00
Zaterdag 8:00 – 15:00
Zondag (Op Afspraak)
Openingstijden
File Service + Support
Maandag 8:00 – 22:00
Dinsdag 8:00 – 22:00
Woensdag 8:00 – 22:00
Donderdag 8:00 – 22:00
Vrijdag 8:00 – 22:00
Zaterdag 8:00 – 22:00
Zondag 12:00 – 20:00